Elbiler samt nyere biler til og med 1999 kan nu deltage i Regularity-løb.
DASU Classic møder store ændringer i 2025. Følgende klasser udskrives:
- DASU Classic: De historiske klasser for biler til og med 1995 (før: til og med 1990): Der køres i klasserne Elite, Ekspert, Sport, Touring, Begynder. Disse klasser skal ALTID starte først.
- DASU Youngtimer: For biler fra 1996 til og med 1999.
- DASU Åben klasse: For deltagere i nyere biler efter 1. januar 2000.
- DASU Electric: For elbiler uanset årgang.
Hermed er der for første gang i vejsporten udskrevet en regulær klasse for elbiler.
Samtidig skifter løbsformen ”Pålidelighedsløb” fremover navn til ”Regularity løb”. Det har DASU’s Vejsportsudvalg besluttet.
I en overgangsperiode vil man kunne møde forskellige betegnelser som Historisk Pålidelighedsløb, Pålidelighedsløb, Pålidelighedsrally, Regularity løb med mere. Det er den sidste betegnelse, der er den rette.

Nu kan elbiler deltage i deres egen klasse i vejsporten. I 2023 var bedste elbil i Oresund Rally denne CUPRA kørt af Jens Gandrup og Kristian Flensbak.
Med muligheden for at stille op med en elbil kan helt nye grupper af bilinteresserede nu i være med i denne sportsgren, hvor både kører og codriver bliver dygtigere bilister, samtidig med, at de kommer på udfordrende oplevelser. Desuden kan biler fra 1991-99 nu deltage, og endelig kan man med enhver personbil tilmelde sig åben klasse. Så alle kan være med.
Indholdet er dog det samme:
Et løb på offentlig vej, hvor deltagerne skal overholde forskellige gennemsnitshastigheder. Løbene køres som oftest efter et tydeligt kort, hvor der er indtegnet nummererede punkter, som man skal køre igennem i rigtig rækkefølge. Undervejs møder man nogle skilte med et bogstav på, som noteres ned i det udleverede kontrolkort, så det kan tjekkes, at deltagerne har kørt den rigtige rute.

Klassiske biler er kernen i Regularity løb. Denne Triumph TR4A fra 1966 kommer vi dog til at savne fremover. Lars Hjorth har købt en nyere VW Golf GTI Mk III.

Nu kan youngtimere til og med 1999 være med i Regularity løb. BMW’s E46-serie er et bud på en mulig bil. Så er man godt kørende, uanset resultat.

Man siger, at hvis et ægtepar kan overleve udfordringerne i DASU Classic, kan det overleve alt. Et af alle tiders bedste mandskaber i Regularity løb er ægteparret Henning og Else Friborg. Her ses de med deres Volvo 142 S.
DASU Classic er også stedet, hvor erfarne kørere kan hjælpe børn, børnebørn og andre helt nye ind i motorsporten på en betryggende måde. Både kører og codriver kommer på spændende udfordringer i DASU Classic.

Mange af de bedste i sporten er forældre/børn-mandskaber. Her er det Kim Bach Sørensen og hans datter Freja Damgaard Sørensen, der kører i en Toyota Corolla GT fra 1985.

Far og søn-mandskaber er helt oplagte i Regularity løb. Den tidligere fartkonge i rally, Leif Poulsen, er i dag førstekører for sin søn, Kent L. Poulsen, i denne Porsche 911 Carrera fra 1976. De er regerende mestre i Expertklassen.

Fra 2025 kan også elbiler og youngtimere deltage i Regularity-løb, det officielle nye navn for pålidelighedsløb, der herhjemme bedst kendes fra DASU Classic-serien for historiske biler til og med årgang 1995.
Serien får nu to aflæggere: DASU Electric for elbiler og – nok så interessant – DASU Youngtimer for biler fra 1996 til 1999, dertil kommer en åben klasse for nyere biler.
“Dermed har vi skabt grundlaget for, at mange nye deltagere kan finde ej til motorsporten på det mest tilgængelige niveau” siger medlem i verjsportens turneringsudvalg, Michael Kristiansen
Til foråret arrangerer bilsportsforbundet, DASUS kurser syv steder landet, hvor allle kan snuse til Regularity-løb inden sæsonstarten i april. Klik HER for at læse hvordan man kører reuglarity-løb, og find datoer og lokationer for de kommende kurser.
Michael Kristiansen fra vejsportens turneringsudvalg håber at de nye tiltag kan skærpe interessen for den familievenlige for for motorsport.